Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Warsztaty dla przedsiębiorców

Drukuj
Opublikowano: 19 październik 2012

Seminarium kamieniarskie12 października br. w budynku Centrum Obsługi Inwestora w Szydłowcu odbyły się warsztaty dla przedsiębiorców. Spotkanie przygotował i zorganizował Artur Adamski – animator ZPWiM, który z ramienia Stowarzyszenia Wspólnota Ziemi Szydłowieckiej, odpowiedzialny jest za budowanie partnerstwa w ramach projektu „Mazowieckie Partnerstwo na rzecz współpracy, adaptacyjności i innowacji”. Wspólnota Ziemi Szydłowieckiej pełni rolę ośrodka Regionalnej Sieci Współpracy.

Na warsztaty przybyli przedsiębiorcy, zajmujący się wydobyciem, obróbką i montażem kamienia oraz przedstawiciele Cechu Rzemiosł Różnych w Szydłowcu.

Oficjalnego otwarcia spotkania dokonał Artur Adamski, który przedstawił cel warsztatowych spotkań, oraz wyraził nadzieję, iż spotkania wniosą bardzo wiele w proces budowy partnerstwa. Prelegentami warsztatów byli: Bolesław Boruszewski – Główny specjalista ds. organizacyjno-prawnych i nadzoru Urzędu Miejskiego, Barbara Majewska – Naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych i Wojciech Jabłoński - Wiceprezes Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza.

Bolesław Boruszewski przybliżył zebranym problematykę i proces tworzenia prawa lokalnego. Mówił w jakim stopniu mieszkańcy, przedsiębiorcy mają wpływ na tworzenie tego prawa, jakie są sposoby odwoławcze oraz terminy, które obowiązują.

Barbara Majewska mówiła o procesie tworzenia podatków lokalnych, o ich rodzajach i możliwościach korzystania z ulg podatkowych, o pomocy dla przedsiębiorców i możliwościach ich wspierania. Omówiła możliwości jakie daje ordynacja podatkowa w sprawie odraczania czy umarzania podatku.

Wojciech Jabłoński, wprowadził zebranych w tematykę budowania partnerstw lokalnych  oraz omówił elementy skutecznego marketingu. Wiceprezes mówił jaki sposób wdrażać podstawowe narzędzia marketingowe na przykładzie przedsiębiorstw kamieniarskich. Niejednokrotnie podkreślał, że wiele z tych narzędzi można wykorzystać wspólnie w niewielkich grupach, czy w tworzonym partnerstwie – np. badania marketingowe, wywiadowcze czy eksperymentalne, informacje ze źródeł pierwotnych oraz promocję i reklamę.

Po każdym bloku tematycznym prelegenci prowadzili dyskusję z uczestnikami na temat zagadnień, które wzbudziły największe zainteresowanie.

Seminarium kamieniarskie